Vychází 39. číslo časopisu TYPO
Vážení čtenáři, právě vychází 39. číslo časopisu TYPO, který tak vstupuje do svého 8. ročníku. Najdete v něm článek o Jiřím Rathouském z obsáhlé série mapující život a dílo slavných českých grafických designérů 20. století a také dosud nepublikovaný poslední rozhovor, který Rathouský poskytl krátce před svou smrtí v roce 2003.
Přináší také přehled vítězných prací Trienále plakátu ve slovenské Trnavě, recenze workshopu pořádaného v rámci konference Icograda na podzim 2009 v Číně a konference s tématem Responsibility in Graphic Design, kterou letos podruhé hostily polské Katowice. Najdete tady také článek o téměř třicetileté historii vizuální komunikace japonské značky MUJI, další díl seriálu o rozpoznávání písem, tentokrát věnovaný egyptienkám a recenzi dvou nových fontů typografa Ramira Espinozy, které v poslední době sklízejí zasloužený úspěch na mezinárodním poli.
Mezi novinky, s nimiž TYPO vstupuje do roku 2010, patří špičková kvalita anglických překladů, o niž pečuje nová překladatelka ze Spojených Států, paní Elizabeth Spacilova.
Redakce chce i nadále čtenářům přinášet časopis, který se soustavně věnuje typografii, grafickému designu a vizuální komunikaci. Na českém i zahraničním trhu si vydobyl pevné postavení svou koncepcí i obsahem:
- Oslovuje srozumitelnou formou profesionály z oboru i začínající tvůrce či laiky.
- Typografii a grafický design vnímá jako nedílnou součást kultury, sleduje tedy i obory související (v širokém rozpětí od architektury a fotografie po filozofii či sociologii).
- Tematickými bloky mapuje důležité mezníky v historii světové typografie a designu.
- Prostřednictvím původních textů nebo rozhovorů seznamuje čtenáře s významnými osobnostmi a světovými špičkami oboru.
- Tiskne články s jasnými názory, nepublikuje PR články ani skrytou reklamu. Placené inzerci vymezuje minimální prostor (většinou jen na vnitřních stranách obálky).
Náročná kritéria, názorová svoboda a nezávislost na inzerentech však přinášejí jinou závislost: na vás, na čtenářích. Jen pravidelní čtenáři a zejména předplatitelé umožňují časopisu v tržních podmínkách obstát. Pokud působíte v oboru typografie a grafického designu nebo se o něj jen zajímáte a je vám naše koncepce časopisu blízká a sympatická, podpořte nás předplatným. (TYPO má 64 až 96 stran, vychází čtvrtletně, je tištěné barevně na kvalitním papíře ve formátu 230 × 280 mm. Články jsou publikovány v češtině a angličtině.)
Předplatné si můžete pohodlně objednat zde
www.typo.cz/casopis/predplatne
Děkujeme za vaši přízeň a podporu.
Vložit komentář
Další rubriky
Poslední články autora
- Mezinárodní přehlídka absolventských prací 2016 26. 10. 2016
- Vychází ročenka 365typo 2014–2015 10. 9. 2015
- 38. seminář UGD: Jacek Utko 1. 4. 2014
- Soutěž European Design Awards 2014 11. 2. 2014
- 34. seminář UGD: Jan Činčera – Obalový design 12. 11. 2013
Komentáře (0)