Typo

Vychází 39. číslo časopisu TYPO

Vážení čtenáři, právě vychází 39. číslo časopisu TYPO, který tak vstupuje do svého 8. ročníku. Najdete v něm článek o Jiřím Rathouském z obsáhlé série mapující život a dílo slavných českých grafických designérů 20. století a také dosud nepublikovaný poslední rozhovor, který Rathouský poskytl krátce před svou smrtí v roce 2003.

Přináší také přehled vítězných prací Trienále plakátu ve slovenské Trnavě, recenze workshopu pořádaného v rámci konference Icograda na podzim 2009 v Číně a konference s tématem Responsibility in Graphic Design, kterou letos podruhé hostily polské Katowice. Najdete tady také článek o téměř třicetileté historii vizuální komunikace japonské značky MUJI, další díl seriálu o rozpoznávání písem, tentokrát věnovaný egyptienkám a recenzi dvou nových fontů typografa Ramira Espinozy, které v poslední době sklízejí zasloužený úspěch na mezinárodním poli.

typo39a

Mezi novinky, s nimiž TYPO vstupuje do roku 2010, patří špičková kvalita anglických překladů, o niž pečuje nová překladatelka ze Spojených Států, paní Elizabeth Spacilova.

Redakce chce i nadále čtenářům přinášet časopis, který se soustavně věnuje typografii, grafickému designu a vizuální komunikaci. Na českém i zahraničním trhu si vydobyl pevné postavení svou koncepcí i obsahem:

  1. Oslovuje srozumitelnou formou profesionály z oboru i začínající tvůrce či laiky.
  2. Typografii a grafický design vnímá jako nedílnou součást kultury, sleduje tedy i obory související (v širokém rozpětí od architektury a fotografie po filozofii či sociologii).
  3. Tematickými bloky mapuje důležité mezníky v historii světové typografie a designu.
  4. Prostřednictvím původních textů nebo rozhovorů seznamuje čtenáře s významnými osobnostmi a světovými špičkami oboru.
  5. Tiskne články s jasnými názory, nepublikuje PR články ani skrytou reklamu. Placené inzerci vymezuje minimální prostor (většinou jen na vnitřních stranách obálky).

typo39c

Náročná kritéria, názorová svoboda a nezávislost na inzerentech však přinášejí jinou závislost: na vás, na čtenářích. Jen pravidelní čtenáři a zejména předplatitelé umožňují časopisu v tržních podmínkách obstát. Pokud působíte v oboru typografie a grafického designu nebo se o něj jen zajímáte a je vám naše koncepce časopisu blízká a sympatická, podpořte nás předplatným. (TYPO má 64 až 96 stran, vychází čtvrtletně, je tištěné barevně na kvalitním papíře ve formátu 230 × 280 mm. Články jsou publikovány v češtině a angličtině.)

Předplatné si můžete pohodlně objednat zde
www.typo.cz/casopis/predplatne

Děkujeme za vaši přízeň a podporu.

typo39d

19. 4. 2010 Filip Blažek
Sdílet na Twitter   Sdílet na Facebook   Sdílet na Del.icio.us

Komentáře (0)

Vložit komentář




Autor

Filip Blažek

Spoluzakladatel časopisu TYPO, grafický designér ve studiu Designiq, pedagog, spoluautor knihy Praktická typografie.