Veřejný prostor

Vizuvir 2011 aneb Co s vizuálním smogem?

Diskusní večer, kterého se zúčastní zástupci památkářů, grafiků, architektů a odborníků na reklamu, doplní také vedoucí oddělení reklamy a vývěsek  magistrátu města Říma, které má k regulaci reklamy v ulicích města vypracovanou účinnou legislativu.

Pozvání k diskusi přijali ředitel Národního památkového ústavu Michael Zachař, architekt Jan Aulík, grafičtí designéři a zakladatelé Unie grafického designu Filip Blažek a Štěpán Holič, dále Daniel Köppl,  šéfredaktor časopisu Marketing & Media, Saša Michailidis, bývalý ředitel Rádia 1,   za římský magistrát vystoupí pan Francesco Paciello.

Mezi pozvanými je kromě zástupců městských částí také primátor hlavního města Bohuslav Svoboda.

Impulzem ke vzniku anticeny je rozpínající se venkovní reklama a ve vyspělém světě běžná regulace vnější podoby obchodů, vývěsek, velikosti a barvy nápisů, jež zatím Praze chybí. Důsledkem jsou ulice zamořené vizuálním smogem, počínaje nelegálním plakátovým výlepem a konče velkoformátovými světelnými megaboardy v okolí kritických dopravních uzlů.

Za lepší život v Praze, o. s. vzniklo v minulém roce jako občanské sdružení podporující a vytvářející projekty ke zlepšování kvality života v hlavním městě.

Více informací na www.zalepsizivotvpraze.cz.

plakat

13. 6. 2011 Filip Blažek
Sdílet na Twitter   Sdílet na Facebook   Sdílet na Del.icio.us

Komentáře (0)

Vložit komentář




Autor

Filip Blažek

Spoluzakladatel časopisu TYPO, grafický designér ve studiu Designiq, pedagog, spoluautor knihy Praktická typografie.