Nejdůležitější události v grafickém designu v roce 2009
V roce 2009 proběhla řada událostí důležitých pro typografy a grafické designéry. Oslovil jsem několik českých designérů a typografů s jednoduchou otázkou: co pro ně bylo z profesního hlediska v minulém roce nejdůležitější. Zde jsou jejich odpovědi.
Olga Benešová
Myslím, že pro mě osobně je důležité, že znovu začal vycházet časopis Živel. Z realizovaných projektů loňského roku je to určitě Národní technická knihovna. Skvělá práce!
Tomáš Brousil
Čistě subjektivně pro mě nejdůležitější událostí bylo vydání kompletní monografie Adriana Frutigera, velká diskuze na téma webových fontů a - i když počátek se dá vlastně ještě datovat ke konci předchozího roku - představení písma Rijksoverheid Serif a Sans Petera Verheula jako součást projektu 1 Logo pro sjednocení logotypů nizozemské vlády.
Libor Jelínek
Libor Kleček
Kniha Karel Teige a typografie.
Martin Pecina
1) Vizuální identita města Melbourne — moderní, hravá, jedinečná, nedá se dostat z hlavy a bude se líbit i lidem grafickým designem nedotčeným.
2) Báječný nový logotyp Filharmonie Brno, který mě ujišťuje, že typografickým značkám ještě neodzvonilo a že stále mají čím překvapit.
Radek Sidun
Celej ten cirkus kolem webovejch fontů, TypeKit, Typotheque řešení apod. Takže: WEBFONTS.
Jan Šabach
Nakonec jsem se rozhodl pro projekt Johna Galla: redesign všech jednadvaceti obálek knížek od Vladimira Nabokova. Je to skvěle koncepčne i exekutivně zvládnuté a z pozice art directora vysněný i strašidelný projekt . Myslím, že to pojal jak on, jako art director, tak oslovení designéři skvěle.
Robert Štencl
1) Nové logo Filharmonie Brno (ČR)
2) Nové logo AOL (zbytek zeměkoule)
Jiří Toman
Botasky, pro skvělé spojení grafického a produktového designu a také pro kvůli obnovení jednoho fenoménu.
Alan Záruba
Za nejdůležitější počin roku 2009 z hlediska oboru grafického designu považuji projekt vizuálního stylu Národní technické knihovny v Praze ze studia Laboratoř, respektive autorského týmu studia vedeném Petrem Babákem ve spolupráci s Hipposdesign a architektonického studia Projektil. Projekt je zajímavý nejen svým graficky instantním pojetím, ale právě množstvím aplikací, které byly možné hlavně díky multidisciplinární spolupráci více uměleckých a výtvarných profesí, které přesahují rámec jednoho oboru. Aplikace propagují hlavně znalosti a obsah, tedy něco, co by knihovna měla a má nabídnout. Tento typ spolupráce a šíře záběru jsou u nás zatím netypické a pro řadu jiných projektů, dle mého inspirativní.
Děkuji všem za jejich odpovědi. Osobně se také přikláním k odpovědi web fonts, možnost používat na webu libovolný font bez stávajících omezení výrazně ovlivní budoucnost internetu a umožní přiblížit webové stránky představám designérů.
Vložit komentář
Další rubriky
Poslední články autora
- Mezinárodní přehlídka absolventských prací 2016 26. 10. 2016
- Vychází ročenka 365typo 2014–2015 10. 9. 2015
- 38. seminář UGD: Jacek Utko 1. 4. 2014
- Soutěž European Design Awards 2014 11. 2. 2014
- 34. seminář UGD: Jan Činčera – Obalový design 12. 11. 2013
Komentáře (0)