Fresh Eye: Obraz versus Santa
Třetí Fresh Eye této sezóny 18. 12. 2012 od 18:00 v Trafo Studiu se bude věnovat tématu Obraz versus Santa. Vystoupí idea maker a držitel mnoha marketingových ocenění Marek Prchal, který nám přiblíží zákulisí vánočních kampaní a jejich vizuální podoby. Představí se projekty PictureLab a Anthropictures. Diváci uslyší záznam rozhovoru s Maritou Sturken, vedoucí katedry médií, komunikace a kultury na NYU.
Obraz versus Santa
V poněkud netradičním, „vánočním“ Fresh Eye se budeme věnovat novým projektům na poli českých vizuálních studií. Jedním z nich je PictureLab, vznikající pod patronací Fakulty sociálních věd UK. Druhým je Anthropictures – nezávislé studio terénního výzkumu přinášející metody urbánní a vizuální antropologie do každodenní praxe. Dále na Fresh Eye vystoupí idea maker Marek Prchal. Jakožto odborník na vytváření kampaní v sociálních sítích se podílel například na virálním videu „Přemluv bábu“. Marek promluví o vizuální podobě vánočních kampaní a má připravenou řadu videoukázek.
Santa Klaus přijíždí na Fresh Eye v úterý 18. 12. 2012 od 18:00 do Trafo Studia (Čerpadlová 4, Praha 9).
Cyklus Fresh Eye
Význam obrazů a vizuality v současném světě stále roste, ovšem zůstává nedoceněn. Cyklus přednášek a diskusí Fresh Eye již druhým rokem představuje divákům zásadní témata z oblasti vizuální kultury. Autorka komiksů Lucie Lomová se věnovala vztahu obrazu a textu, na téma „válečná pornografie“ promluvila nositelka ocenění Czech Press Photo Alžběta Jungrová, klipovitost v reklamě i filmu probíral režisér Tomáš Mašín a mezi hosty se vystřídali mnozí další.
Po prosincovém Obraz versus Santa bude Fresh Eye pokračovat 15. ledna s tématem Obraz versus komiks a 19. února s Obraz versus propaganda.
Trafo Studio
Čerpadlová 4
190 00 Praha 9
Obraz versus Corporate Identity
Podle kritiků konzumní společnosti se nám loga vpalují do mozků. Vizuální komunikace korporací si nezadá s propagandou, jíž se ostatně v mnohém nechává inspirovat. Styl některých současných reklam pracující s vizualitou lidského těla je právě tím stylem, jež byl ustálen Hitlerovou dvorní režisérkou Leni Riefenstahlovou. Design však můžeme také vidět jako druh umění, který nabízí nový pohled na svět. Design se vyučuje na uměleckých školách a byl přijat jako plnohodnotný umělecký projev.
Na Fresh Eye v úterý 20. listopadu promluví o tématu vizuality v korporátní identitě Tomáš Hrivnák, Petr Babák a Barbora Toman Tylová. Tomáš Hrivnák se věnuje řízení značek ve skupině Idealisti. Pracoval ve významných marketingových a reklamních firmách a zároveň o tomto tématu píše články a přednáší. Petr Babák vede výzkumný prostor Laboratoř, který se zabývá hledáním možností a mezí grafického designu. Barbora Toman Tylová je designérkou ve společnosti Toman Design. Věnuje se designu užitému i uměleckému.
Cyklus Fresh Eye
Význam obrazů a vizuality v současném světě stále roste, ovšem zůstává nedoceněn. Cyklus přednášek a diskusí Fresh Eye již druhým rokem představuje divákům zásadní témata z oblasti vizuální kultury. Autorka komiksů Lucie Lomová se věnovala vztahu obrazu a textu, na téma “válečná pornografie” promluvila nositelka ocenění Czech Press Photo Alžběta Jungrová, klipovitost v reklamě i filmu probíral režisér Tomáš Mašín a mezi hosty se vystřídali mnozí další.
Po listopadovém Obraz versus Corporate Identity bude Fresh Eye pokračovat 18. prosince s tématem Obraz versus Santa a 15. ledna s Obraz versus komiks.
www.fresh-eye.cz
Vložit komentář
Další rubriky
Poslední články autora
- Mezinárodní přehlídka absolventských prací 2016 26. 10. 2016
- Vychází ročenka 365typo 2014–2015 10. 9. 2015
- 38. seminář UGD: Jacek Utko 1. 4. 2014
- Soutěž European Design Awards 2014 11. 2. 2014
- 34. seminář UGD: Jan Činčera – Obalový design 12. 11. 2013
Komentáře (0)