Česko mění své turistické logo i vizuální styl
Agentura CzechTourism dnes představila nový vizuální styl, kterým se bude Česká republika propagovat jako ideální turistická destinace především v zahraničí. Ve výběrovém řízení uspělo se svým návrhem grafické studio Marvil.
„Vizuální styl a logo, které je jeho základem, jsou výsledky zdařilé profesní práce. Jsou svým výrazem současné a sebevědomé. Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ uvedl prof. Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace, VŠUP.
Návrh studia Marvil vybrali hodnotitelé jednoznačně. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Vizuální styl vznikl jako společné dílo Olgy Benešové, Jiřího Karáska, Jakuba Sanitráka a Pavla Zelenky. Návrh je postavený na principu „like“, který je primárně vyjádřen v textové podobě, ale může být využit i v obrazové formě v podobě vztyčeného palce na reklamních materiálech. Identita odkazuje na webové stránky a sociální sítě, tedy prostor, ve kterém lidé plánují dovolenou, kde hledají tipy na výlety, kde se dělí o své cestovatelské zážitky. Identita vybízí ke hře a komunikaci.
Do výběrového řízení se přihlásilo 12 grafických studií, do druhého kola jich na základě daných kritérií postoupilo šest. Návrhy hodnotila komise složená se zástupců grafických designerů, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé, ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center.
Autoři návrhu použili písmo Graphik významného amerického písmaře Christiana Schwartze. Typografické řešení lze použít ve všech možných jazykových mutacích.
Agentura CzechTourism mění podobu destinační značky Česka po deseti letech. Nový vizuální styl má pomoci zvýšit atraktivitu země u zahraničních návštěvníků. Nejnovější trendy ukazují, že Česko má potenciál stát se jedničkou v oblasti poznávací turistiky ve střední Evropě. CzechTourism proto přichází se strategií prezentovat Česko jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat, prožívat. Zvolený vizuální styl nabízí možnost koncept země příběhů prezentovat moderním a dynamickým způsobem, který je založen na současných komunikačních nástrojích.
Jak se návrh turistického vizuálního stylu líbí vám?
Czech Republike — Concept presentation from Studio Marvil on Vimeo.
Vložit komentář
Další rubriky
Poslední články autora
- Mezinárodní přehlídka absolventských prací 2016 26. 10. 2016
- Vychází ročenka 365typo 2014–2015 10. 9. 2015
- 38. seminář UGD: Jacek Utko 1. 4. 2014
- Soutěž European Design Awards 2014 11. 2. 2014
- 34. seminář UGD: Jan Činčera – Obalový design 12. 11. 2013
Komentáře (10)
Facebook koupil Česko?
Tohle se ke mně právě dostalo:
https://www.google.com/search?q=i+feel+slovenia&hl=en&client=firefox-a&hs=g1W&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rCXsT-TBB4Op4gSnwN2WBQ&ved=0CCoQ_AUoAQ&biw=1106&bih=741
28. 6. 2012, 11:48
Modrej palec dolů.
28. 6. 2012, 15:27
V posledním Třičtvrtě od 37 minuty Olga Benešová a Jirka Karásek trochu odhalují pozadí návrhu Czech Republike.
https://vimeo.com/46288452
25. 7. 2012, 21:47
musim uznat pekne logo
13. 8. 2012, 15:27
Logo máte fakt perfektné, súčasné moderné, veľký LIKE:)
20. 8. 2012, 15:46
Nápad dobrý, někdě mě zaujala i výtka, že stále pracujeme s oficiálním názvem státu, že by to chtělo i něco kratšího.
25. 8. 2012, 15:43
Tak tomu dávám velký LIKE! Sdílím :-)
5. 10. 2012, 11:12
zaujímavý nápad, mňa by ale takáto sranda určite nenapadla
28. 10. 2012, 13:12
Czech RepubLIKE — velice povedené, vtipné a originální logo. Některé jazkové mutace sice trochu zaostávají, kvůli dvojímu písmu, ale originál je skutečně povedený.
15. 12. 2012, 23:06
Dávám like :-)
29. 12. 2014, 00:05