Typografické kasovní trháky v GALERII CZECHDESIGN
Jak vzniká písmo a jak vytvořit to nejtrendovější? Jak jsou na tom hand-made, trash nebo vintage abecedy? Co mají bestsellery společné? Studenti Ateliéru tvorby písma a typografie z pražské UMPRUM to vědí a představí svůj projekt odpovídající na tyto otázky v GALERII CZECHDESIGN.
Výstavní projekt autorských písem 12 studentů – „Bestsellers“ – zvítězil v konkurenci 38 výstavních projektů ve výběrovém řízení Open Call, který jsme v GALERII CZECHDESIGN pořádali na jaře tohoto roku. Díky tomuto úspěchu bude jejich projekt k vidění od 24. září do 7. listopadu.
Ze všech rešerší, které dali dohromady studenti Ateliéru tvorby písma a typografie na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, vyšly jasné výsledky a požadavky na vzhled a povahu trendového písma — Kasovního trháku. Jaké písmo se stalo jasným vítězem, od cenové politiky po svůj název? Studenti si rozdělili tři vítězné trendy, nakreslili co možná nejvěrnější bestsellery, a pokusili se tuto analytickou rešerši ověřit v praxi a odpovědět na otázku, jestli se dá písmo naprogramovat tak, aby bylo úspěšné. Výsledky projektu představí výstava atraktivní a přístupnou formou.
Pod kurátorskou a grafickou podobou projektu se podepsal Richard Jaroš. Ten je rovněž autorem publikace, která při této příležitosti vyšla a na kterou se mohou návštěvníci výstavy těšit. Všechna písma, která v rámci projektu vznikla, jsou dostupná na Myfonts.com, katalog je na vyžádání na e-mailové adrese typosemestr@gmail.com a více informací také na webové stránce projektu.
Projekt v rámci Open Call zaujal porotu složenou z teoretičky Ivy Knobloch, designéra Maxima Velčovského, grafického designéra a majitele studia marvil Pavla Zelenky, šéfredaktora rubriky Design serveru lidovky.cz Tomáše Holého a manažerky CZECHDESIGN Jany Vinšové.
Zaujme tvorba písma a typografie i vás? Přijďte se přesvědčit!
Termín výstavy: 24. září – 7. listopadu 2014
Místo konání: GALERIE CZECHDESIGN, Vojtěšská 3, Praha 1
https://www.facebook.com/events/339078822931978/
Na projektu se podílejí:
Ateliér tvorby písma a typografie Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze a GALERIE CZECHDESIGN.
Kurátoři: Jana Mattasová a Richard Jaroš
Architektonické řešení: Richard Jaroš
Grafické řešení: Richard Jaroš
Vystavující: Jan Buble, Andrea Vacovská, Tereza Šmídová, Jan Horčík, Jan Buchtela, Petra Dočekalová, Nikola Giacintová, Matyáš Machat, Jakub Spurný, Nikola Klímová, Vojtěch Říha, Ondřej Kahánek
Za podporu projektu děkujeme:
Ministerstvu kultury ČR, Magistrátu hl. města Prahy, Městské části Prahy 1, společnostem Model Obaly a Alza.cz.
Mediální partneři:
Artikl, Artmap, Insidecore.cz, Design portál, kulturissimo.cz, Designreader, Design Cabinet CZ, DesignMagazin.cz, TYPO a lidovky.cz
Vložit komentář
Další rubriky
Poslední články autora
- Co se skrývá za pixely? 26. 9. 2015
- Hello World: Alice Rawsthorn poprvé v Praze 4. 9. 2015
- Jaká je budoucnost obalového designu a kdo vyhraje 20. ročník Young Package? 25. 5. 2015
- Na vzhledu uren a náhrobků záleží 15. 2. 2015
- DATA DESIGN: Definice, otevřenost, srozumitelnost 29. 11. 2014
Komentáře (0)