Typo 35 – jaro 2009

Objednat

Pětatřicáté číslo je zaměřeno na fenomén informační grafiky, k tématu přispěli Jan Middendorp nebo Albert-Jan Pool. Rozsáhlý článek představuje osobnost Karla Dyrynka.


typo.fenomén

Informační grafika - mýtus a význam
Jan Middendorp
Přehled vývoje informační grafiky od roku 1982 po výrazné postavy a publikace současnosti. Subjektivní pohled na obor, který býval marginálním fenoménem, ale který se možná brzy ocitne v centru zájmu globální komunikace.

typo.projekt

Flaminia - typografický systém pro výzkum dopravního značení

Představení projektu zaměřeného na písmo v dopravním značení dokládá, že typografii je třeba testovat v reálném prostředí.

typo.téma

Karel Dyrynk
Filip Blažek
Ohlédnutí za aktuálním odkazem výrazné postavy české typografie a písmotvorby 1. poloviny 20. století.

Karel Dyrynk - Očima Martina Dyrynka
Martin Dyrynk
Soubor esejů představuje Karla Dyrynka jako knihtiskaře, tvůrce písem, redaktora, pedagoga a spisovatele.

typo.fenomén

Ausfahrt - aneb jak ven z džungle dopravních značek
Filip Blažek
Zamyšlení nad proměnami dopravního značení v čase a jeho možnou budoucností.

typo.rozhovor

Pozor, žáby!
s Albertem Janem-Poolem
Rozhovor na témata spojená s dopravním značením: tradice, národní specifika, globalizace a výhledy do budoucna.

typo.vzdělávání

MATD 2008
David Březina
Prezentace prací jedenácti studentů oboru design písma na univerzitě v Readingu ukazuje jedenáct různých přístupů v současné písmotvorbě.

typo.bazar