Typo 2015 – 365typo 2015

V září vyšla publikace, která prezentuje 365 příběhů písma, typografie a grafického designu za posledních 365 dní. Ročenka 365typo představuje nejen důležité události a fakta, ale obsahuje i eseje zaměřené na budoucí vývoj oboru. Kniha zachycuje dění v oblasti typografie a grafického designu nejen v Evropě, ale i v Severní a Jižní Americe, Asii či Austrálii.

Celá publikace je pojata jako svého druhu časová kapsule, archiv klíčových událostí, který bude sloužit i v budoucnosti, kdy nemusí být mnohé blogy nebo on-line databáze a projekty dostupné. Do knihy přispělo více než 100 autorů, z nichž mnozí patří mezi respektované osobosti oboru, např. John D. Berry, Erik Spiekermann nebo John L. Walters.

Samozřejmě nechybí i témata domácí, kniha zachycuje i několik českých a slovenských událostí (Bienále Brno nebo konferenci By Design), publikací (Neona) nebo úspěšných projektů (Bestsellers); do výběru 50 nejzajímavějších písem za rok 2014 se dostalo i šest fontů českých autorů!

Ročenka navazuje na desetiletou existenci časopisu TYPO, a těží tak ze zkušeností a kontaktů šéfredaktorky TYPO Lindy Kudrnovské, která se stala iniciátorkou a editorkou knihy 365typo. Ročenku vydalo francouzské nakladatelství étapes: editions zaměřené na grafický design a známé především díky časopisu étapes, který vychází více než 20 let. Kniha vyšla ve spolupráci s mezinárodní organizací ATypI.

Kniha vyšla v angličtině, má pevnou vazbu, 308 stran, rozměry 230 × 283 mm (diagonála měří 365 mm) a vytiskla ji společnost D’auria Printing v Itálii pěti barvami na papír Magno Natural 140 g. Autorem grafické koncepce je Filip Blažek z pražského studia Designiq. ISBN: 979-10-95254-00-3.

Do 20. října 2015 je možné knihu objednat za zvýhodněnou cenu 36,50 € (poté bude stát 49,50 €) v elektronickém obchodě 365typo.etapes.com.

Ukázky z knihy najdete na Behance nebo na Font In Use.